«Soft power» media strategies:"... We find the smoke of homeland best"? | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

«Soft power» media strategies:"... We find the smoke of homeland best"?

A «soft power» conception is usually viewed as a strategy of information influence on mass media international audience. However, a psychological impact of information on culture, art, and traditions of nations is a challenging issue for Russian mass media. Discourse analysis of published articles demonstrates prospective improvement of the «soft power» discourse as an essential element of development of mass media effective strategies.

Download file
Counter downloads: 214

Keywords

дискурс «мягкой силы», медиастратегия, символическая власть, потенциал поколения Y, discourse, soft power, media strategy, symbolic power, potential of the Generation Y

Authors

NameOrganizationE-mail
Mansurova Valentina D.Altai State University (Barnaul)mvd1951@mail.ru
Всего: 1

References

Nye Joseph S. A Public Diplomacy and Soft Power // The annals of the American Academy of Political and Social Science. 2008. Электронный ресурс: URL: http://ann.sagepub.com/cgi/reprint/616/1/94
Nye J., Jr. Think Again: Soft Power // Foreign Policy, 2006, February 23, р.27.
Пшеничников, И.Б. Мягкая сила России: духовное измерение Электронный ресурс: URL: http://riss.ru/analitycs/6830/)
Паршин, П.Б. Проблематика «мягкой силы» во внешней политике России/ П. Паршин: ИМИ МГИМО (У) МИД России, Центр глобальных проблем. - М.: МГИМО-Университет, 2013. - 37 с. (Аналитические доклады. Вып. 1 (36).
Казанцев, А.А., Меркушев В.Н. Россия и постсоветское пространство: преспективы использования «мягкой силы»// Полис. Политические исследования. - 2008. - №2. - с.122-135.
Волкова, Ольга. Россия не попала в топ-30 самых влиятельных стран// Электронный ресурс: URL: http://www.rbc.ru/economics/2 0/07/2015/55a94dc59a794731ab651407].
Мид, У.Р. Власть, Террор, Мир и Война. Большая стратегия Америки в обществе риска. - М.: Прогресс-Традиция, 2006. - 208 с.
Бодрийяр, Ж. Соблазн / Пер. с фр. А. Гораджи. - М.: Изд-во Ad Marginem, 2000. - 320 с.
Марианне В. Йоргенсен, Луиза Дж. Филипс. Дискурс-анализ. Теория и метод / Пер. с англ. 2-е изд. испр. - Х.: Изд-во «Гуманитарный центр», 2008. - 352 с.
«За льва пасть порвем. Ходят ли со своей моралью в чужой зоопарк» // Электронный ресурс: URL: http://www.gazeta.ru/comments/2015/10/15_e_7823381. shtml#comments]
Мансурова, В.Д. Онлайн-социальность поколения СИ: феноменология «публичной интимности» // Известия Алтайского государственного университета. - 2014. - №2/1. - С.211-217.
Гидденс, Э. Ускользающий мир: как глобализация меняет нашу жизнь / [пер. с англ.] Гидденс Э. - М.: ВесьМир,2004. - 120 с.
 «Soft power» media strategies:

«Soft power» media strategies:"... We find the smoke of homeland best"? | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Download full-text version
Counter downloads: 4037