The specifics of the communicative organization of political media texts (election campaign-2015 in Tomsk region) | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The specifics of the communicative organization of political media texts (election campaign-2015 in Tomsk region)

In the article the specificity of the communicative organization of political media texts issued during the election campaign 2015 in Tomsk city Duma and the Duma of Seversk. It becomes clear with the intent-analysis of the empirical material. The author studied the main features of election campaign in the region, how they were transformed, and what influenced these changes. The article analyzes the communicative planning units of agitation: communicative strategies and tactics? And the most common communicative moves that implement the tactic of positioning.

Download file
Counter downloads: 154

Keywords

политический медиатекст, предвыборная агитация, коммуникативная организация, коммуникативные стратегии и тактики, political media text, election campaign, communicative organization, communicative strategies and tactics

Authors

NameOrganizationE-mail
Yaroslavtseva Anna E.Tomsk State University; News Agency "Tomsk"gria@list.ru
Всего: 1

References

оттенков серого. Выборы в Томске прошли скучнее некуда // http://news.vt0mske.ru/view/112086.html
Аналитический доклад №5 по долгосрочному наблюдению выборов 13.09.2015 // http://k0mitetgi.ru/analytics/2433
Агитация деградирует в рекламу // Коммерсанть, 07.09.2015
Ушакова Т. Н., Павлова Н. Д. Слово в действии. Интент-анализ политического дискурса. - СПб.: Алетейя, 2000. - 316 с.
Труфанова И. В. О разграничении понятий «речевой акт», «речевой жанр», «речевая стратегия», «речевая тактика» // Филологические науки. - 2001. - №3. - С. 57.
Ярославцева А.Е. Репрезентация речевых стратегий и тактик в агитационном тексте. Автореф. дис..канд. филол. наук. Томск, 2007. - 22 с.
Оксана Козловская: «Выборы - это далеко не шоу» // Томские новости, 30.10.2015.
 The specifics of the communicative organization of political media texts (election campaign-2015 in Tomsk region) | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The specifics of the communicative organization of political media texts (election campaign-2015 in Tomsk region) | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Download full-text version
Counter downloads: 4037