The development of the school system press the Tomsk Region: Trends and Challenges | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The development of the school system press the Tomsk Region: Trends and Challenges

This article discusses the current trends and problems of the organization and production of school newspapers and journals in the mainstream media education on the material of the press of the Tomsk region. The prospects of further development of school press and suggests ways to overcome its typical problems.

Download file
Counter downloads: 169

Keywords

медиаобразование, школьная пресса, дифференцированный подход, media education, school press, differentiated approach

Authors

NameOrganizationE-mail
Bezukladnikova Sophia S.Tomsk State Universitysofisbez@gmail.com
Всего: 1

References

Мясников Ю.Н. Технология матричного комплексного проектирования прессы региона: учебное пособие / Ю.Н. Мясников - Томск: учебно-экспериментальное издательство, 2013.
Федоров А.В. Словарь терминов по медиаобразованию, ме-диапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности. / Таганрог: Изд-во Таганрог. гос.пед. ин-та, 2010. http://referatdb.ru/ informatika/30315/index.html (просмотрен 17.10.2015).
Лебедева С.В. Школьные издания как фактор развития медиаобразования в современной России: автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата филологических наук. / Екатеринбург: Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина, 2014, - 27 с.
Капустина Г.Л. Современная детская газета как тип издания: автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата филологических наук. / Воронеж: изд-во Воронежского государственного университета, 2014, 2012 с.
Титова В.Н. Шаблонные подходы и потенциал нешаблонности в издании ювенильных газет // Журналистский ежегодник. - 2014. - С. 70-75.
 The development of the school system press the Tomsk Region: Trends and Challenges | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

The development of the school system press the Tomsk Region: Trends and Challenges | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Download full-text version
Counter downloads: 4037