Social responsibility of the advertisement in Russian Media Context | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Social responsibility of the advertisement in Russian Media Context

The article covers the problem of social responsibility of advertising activity. Modern world witnesses the growth of the social role of the advertisement: it has already become not only the source of goods and services information, but the factor of socialization of a person, value assessment and spiritual development of the society. In this case, the problem of state regulation and self-regulation of advertising activity turns to be very urgent. The article touches upon the ethicality of the advertising text.

Download file
Counter downloads: 254

Keywords

социальная функция рекламы, государственное регулирование рекламной деятельности, саморегулирование в сфере рекламы, social function of the advertisement, ethic, unethic advertisement, state regulation of advertising activity, self-regulation in advertising field

Authors

NameOrganizationE-mail
Yezhov Ilya D.North-Caucasian Federal University (Stavropol)ilya_ezhov@list.ru
Всего: 1

References

Ежова Е.Н. Пространство и время в медиарекламной картине мира. - М.: Илекса, 2009.
Федеральный закон от 13.03.2006 N 38-ФЗ (ред. от 08.03.2015) «О рекламе». - URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_ LAW_58968/.
Казаков В.Ю., Шокин Ю. П. Реклама - путь к бизнесу и успеху: пособие предпринимателя. - СПб.: МГПСТЕН, 1993.
Котлер Ф., Армстронг Г. Основы маркетинга. - М.: Вильямс, 2003.
Лихобабин М.Ю. Оценка этической корректности рекламы как важнейшей формы социальной коммуникации // Вестник Российской коммуникативной ассоциации: сборник научных трудов «Теория и практика коммуникации». Выпуск 2. - Ростов-на-Дону: ИУБиП, 2004.
Акопьянц А.С. Классификация нарушений этики в рекламе // Рыночное пространство современной России: реклама, коммерция, маркетинг: сборник статей научно-практической конференции. - Новосибирск, 2009.
Уэллс У., Бернет Дж., Мориарти С. Реклама: принципы и практика. - СПб: Питер, 1999.
Международный кодекс рекламной практики. - URL: http:// zakon.kuban.ru/nd1/mkrp.htm.
Мама мыла раму с особым цинизмом / Экспресс-газета online. - URL: http://www.eg.ru/daily/crime/19235/.
Тулупов В. В. Российская пресса: дизайн, реклама, типология. - Воронеж: ИНФА, 1996.
Неэтичная реклама сети компьютерных магазинов признана ненадлежащей. - URL: http://stavropol.fas.gov.ru/news/8248.
Осторожно, Дети! / Управление Федеральной антимонопольной службы по Ставропольскому краю. - URL: http://stavropol. fas.gov.ru/news/9745.
 Social responsibility of the advertisement in Russian Media Context | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Social responsibility of the advertisement in Russian Media Context | Journalist Yearbook. 2015. № 4.

Download full-text version
Counter downloads: 4037