The social mission of Russian journalism in the era of the formation the newest media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

The social mission of Russian journalism in the era of the formation the newest media

The article investigates the competition and interaction of social networks and traditional media, to which the author refers and digital media, formed the model of its activities in the first decade of the XXI century. We analyze the effect of increasing networking audience on content production and content creation news agenda. The evolution of the social mission of national journalism at the present stage and the specific "network" threats facing the journalistic profession.

Download file
Counter downloads: 131

Keywords

социальная миссия, новейшие медиа, функции журналистики, новостная повестка, социальные сети, social mission, the newest media, journalism function, social networks, news agenda

Authors

NameOrganizationE-mail
Vitvinchuk V.V.Altai State UniversityAmon-ra17@mail.ru
Всего: 1

References

Амзин А. Как новые медиа изменили журналистику. 2012-2016 / А. Амзин, А. Галустян, В. Гатов, М. Кастельс, Д. Кульчицкая, Н. Лосева, М. Парке, С. Паранько, О. Силантьева, Б. ван дер Хаак; под науч. ред. С. Балмаевой и М. Лукиной. - Екатеринбург: Гуманитарный университет, 2016. - 304 с.
Белинский В.Г. Полное собрание сочинений в 13 томах. Т. 2. / В.Г. Белинский. - М.: Изд-во Академии наук СССР, 1953. - 768 с.
Воскресенская М.А. Общественная миссия журналистики в дискурсе российской модернизации / М.А. Воскресенская // Общество: политика, экономика, право. - 2012. - № 4. - С. 11-17.
 The social mission of Russian journalism in the era of the formation the newest media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

The social mission of Russian journalism in the era of the formation the newest media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257