Phenomenon of mediafake and its positioning in the modern media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Phenomenon of mediafake and its positioning in the modern media

The article discusses the phenomenon of mediafake, defined its purpose in the modern media. On examples of lighting Kazakhstan, Russian and Uzbekistan political events demonstrated techniques mediafake use the media for the purpose of artificial formation of public opinion.

Download file
Counter downloads: 188

Keywords

медиафейк, фейк, медиамистификация, блеф, дезинформация, СМИ, общественное мнение, mediafake, fake, mediamystification, bluff, disinformation, media, public opinion

Authors

NameOrganizationE-mail
Kungurova O.G.Kostanay State Universityo.kungurova@gmail.com
Karpykov T.M.Kostanay State Universitytanat-kr@yandex.ru
Всего: 2

References

Иссерс О.С. Медиафейки: между правдой и мистификацией // Коммуникативные исследования. - 2014. - № 2.
Первухин А.А. К определению понятия «медиамистификация» // Челябинский гуманитарий. - 2012. - № 2 (19).
Познин В.Ф. Виртуализация и мистификация как составляющие экранного постмодерна // Известия ВГПУ. -2009. - №3.
Тулупов В. Профессия журналиста: угрозы и перспективы // Научно-культурологический журнал Relga. URL: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=2553&level1=main&level2=articl es (дата обращения: 14.10.2016).
Короченский А.П. Гибридизация журналистики и пиара (пиарналистика): признаки и когнитивные эффекты // Дискурс современных масс-медиа в перспективе теории, социальной практики и образования: сб. науч. работ I междунар. науч.-практ. конф., Белгород, 1-4 апр. 2014 г. -2014.
Михайил Горбачев: Хоронят меня довольно часто // novayagazeta.ru: 20 1 5. 2 3 ноября. URL: https://www.novayagazeta.ru/articles/2015/1 1/23/66478-171-horonyat-menya-dovolno-chasto-187 (дата обращения: 14.10.2016).
Смерть Каримова скрыли, чтобы поделить власть // inosmi.ru: 2016. 6 сентября. URL: http://inosmi.ru/politic/20160906/23775231 1.html (дата обращения: 14.10.2016).
 Phenomenon of mediafake and its positioning in the modern media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Phenomenon of mediafake and its positioning in the modern media | Journalist Yearbook. 2016. № 5.

Download full-text version
Counter downloads: 4257