INTERNET TELEVISION AUDIENCE AND ITS FORECASTING METHODS | Open and distance education. 2013. № 2 (50).

INTERNET TELEVISION AUDIENCE AND ITS FORECASTING METHODS

The article examines the modern aspects of Internet TV constructing and its audience. Analysis of researching definitions has been carried out at the level of the concepts and the main characteristics detection. It also defines the methods of forecasting of audience interest within the university educational Internet channel.

Download file
Counter downloads: 796

Keywords

forecast, rating, the Internet channel, television, audience, прогноз, рейтинг, интернет-канал, телевидение, аудитория

Authors

NameOrganizationE-mail
Ershov Yu.M.Tomsk state universityershov@newsman.tsu.ru
Voitik E.A.Tomsk state universityvoj@yandex.ru
Baidina V.C.Tomsk state universitynekae@mail.ru
Всего: 3

References

Miller E. How Not To Sort By Average Rating. – URL: http://www.evanmiller.org/how-not-to-sort-by-average-rating.html
Как правильно сортировать контент на основе оценок пользователей. – URL: http://habrahabr.ru/post/150683/
Сайт «Мировое искусство». – URl: http://www.world-art.ru/
Крылов И. Введение в медиапланирование. – URl: http://www.advesti.ru/publish/mediaplan/media/
Полуэхтова И.А. Социокультурная динамика российской аудитории телевидения: автореф. дис. … д-ра социол. наук. – М., 2008. – С. 10.
Егоров В.В. Терминологический словарь телевидения. основные понятия и комментарии. – М., 1997. – URL: http://evartist.narod.ru/text2/09.htm
Аникеева Т., Матвеева Л., Мочалова Ю. Психология телевизионной коммуникации. – М. 2002. – С. 92.
Курышев Е. Internet Television: не путать с IPTV Интернет журнал «Hi-fi news.ru». – URL: http://www.hifinews.ru/advices/details/23.htm.
 INTERNET TELEVISION AUDIENCE AND ITS FORECASTING METHODS | Open and distance education. 2013. № 2 (50).

INTERNET TELEVISION AUDIENCE AND ITS FORECASTING METHODS | Open and distance education. 2013. № 2 (50).

Download full-text version
Counter downloads: 2804