DEVELOPMENT OF LEARNING-COGNITIVE MOTIVES OF DISTANCE LEARNING STUDENTS
This paper is on teacher’s role alteration in e-learning and distance learning of students and his facilities in students’ cognition activation who use network technologies in their study process. Paper also presents fundamental pedagogical techniques of students’ learning-cognitive activity mobilization and motivation in the e-learning or distance learning processes.
Download file
Counter downloads: 881
Keywords
electronic teaching materials, learning-cognitive activity motivation, e-learning, distance learning, подготовка электронных учебных материалов, мотивация учебно-познавательной деятельности, дистанционное обучение, e-learningAuthors
Name | Organization | |
Krouk B.I. | Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences, Novosibirsk | krouk@sibsutis.ru |
Zhuravleva O.B. | Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences, Novosibirsk | zhuravl@sibmail.ru |
Strukova E.G. | Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences, Novosibirsk | stel@sibsutis.ru |
References
Krouk B., Zhuravleva O. Corporate E-learning Strategy // International Journal of Advanced Corporate Learning (IJAC). – 2010. – Vol. 3, № 4. – Р. 41–44.
Kruk B., Sitnikov S., Zhuravleva O., Chupakhina N. Change of educational paradigm to respond the chellenge of information society // Proceedings of International Conference «PHOENIX-PHE». September 23–25, 2010. – Brazov, Romania. – Р. 175–182.
Kruk B., Sitnikov S., Borisov A., Popov N. Remote Access Laboratory for Analog and Digital Electronic Course // Proceedings of International Conference on Computer as a Tool EUROCON-2011. – Lisbon, Portugal, April 27–29. 2011.
Krouk B., Zhuravleva O. Dynamic Training Elements in a Circuit Theory Course to Implement a Self-Directed Learning Process // IEEE Transactions on Education. – August 2009. – Vol. 52, № 3. – Р. 394–399.
Журавлева О.Б., Крук Б.И. Руководство по интернет-обучению: учеб. пособие. – Новосибирск: Веди, 2008. – 190 с.
Журавлева О.Б., Колмогорова Е.В., Крук Б.И., Шабанов А.Г. Фазовый анализ субъектно-объектного информационного взаимодействия в системе дистанционного обучения // Философия образования. – 2008. – № 1 (22). – С. 159–167.
Журавлева О.Б., Крук Б.И., Соломина Е.Г. Управление интернет-обучением в высшей школе / Под ред. Б.И. Крука. – 2-е изд. – М.: Изд-во «Горячая линия – Телеком», 2007. – 224 с.
Журавлева О.Б., Крук Б.И., Силкина Н.В., Соломина Е.Г. Применение интернет-технологий в процессе корпоративного профессионального обучения // Философия образования. – 2006. – №3 (17). – С. 273–279.
Бакалов В.П., Крук Б.И., Журавлева О.Б. Дистанционное обучение: концепция, содержание, управление: учеб. пособие. – М.: Горячая линия-Телеком, 2008. – 107 с.
Крук Б.И., Журавлева О.Б. Организация педагогического образования через сеть Интернет // Международный журнал экспериментального образования. – 2010. – № 5. – С. 126–133.
Крук Б.И., Журавлева О.Б. Анализ трансформаций в инновационном педагогическом образовании // Международный журнал экспериментального образования. – 2010. – № 5. – С. 119–126.

DEVELOPMENT OF LEARNING-COGNITIVE MOTIVES OF DISTANCE LEARNING STUDENTS | Open and distance education. 2013. № 2 (50).
Download full-text version
Counter downloads: 2804