THE MODEL OF TRAINING THE FUTURE TEACHERS OF VOCATIONAL LEARNING FOR THE USE OF DISTANCE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN PROFESSIONAL ACTIVITY
The article presents a model of training the future teachers of vocational learning in the use of distance educational technologies in professional activities; it identifies the criteria and levels of competence formation in the field of use of distance educational technologies.
Download file
Counter downloads: 729
Keywords
модель подготовки, компетентность в области дистанционных образовательных технологий, training model, competence in the field of use of distance educational technologiesAuthors
Name | Organization | |
Kulagina Yu.A. | Penza State Technological Academy | yu.a.kulagina@yandex.ru |
References
Хуторской А.В. Современная дидактика: Учеб. для вузов. – СПб: Питер, 2001. – 544 с.
Андреев А.А. Педагогика высшей школы. Новый курс. – М.: Московский международный институт эконометрики, информатики, финансов и права, 2002. – 264 с.
Общая и профессиональная педагогика: учеб. пособие для студентов педагогических вузов / под ред. В.Д. Симоненко. – М.: Вентана-Граф, 2005. – 368 с. (Педагогическое образование).
Педагогика: учеб. пособие для студ. пед. вузов и пед. колледжей / под ред. П.И. Пидкасистого. – М.: Педагогическое общество России, 1998. – 640 с.
Кашлев С.С. Интерактивные методы обучения: учеб.-метод. пособие. – Минск: ТетраСистемс, 2011. – 224 с.
Сергиенко И.В. Дидактические принципы дистанционного обучения // Профессиональное образование в условиях дистанционного обучения. Достижения, проблемы, перспективы: матер. межрег. науч.-практ. конф. – Уфа: Уфим. филиал Современной гуманитарной академии, 2
Профессиональная педагогика: Учеб. для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям / под ред. С.Я. Батышева, А.М. Новикова. – 3-е изд., перераб. – М.: ЭГВЕС, 2009.

THE MODEL OF TRAINING THE FUTURE TEACHERS OF VOCATIONAL LEARNING FOR THE USE OF DISTANCE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN PROFESSIONAL ACTIVITY | Open and distance education. 2013. № 2 (50).
Download full-text version
Counter downloads: 2804