DEFINITION OF mediacommunication as a conception
The article considers the classical and modern approaches to the definition of the media-communications as a concept. It is proved that the application of the model remains topical today. Nevertheless, the impact of information technologies on media-communications leads to a reassessment of the existing definitions and present them with the modern point of view.
Download file
Counter downloads: 1073
Keywords
journalism, information, communication, media-communication, журналистика, информация, медиакоммуникация, коммуникацияAuthors
Name | Organization | |
Voitik E.A. | Tomsk State University | voj@yandex.ru |
References
Дридзе Т.М. Экоантропоцентрическая парадигма в социальном познании и социальном управлении // Человек. – 1998. – № 2. – С. 95–105.
Семенюк Э.П. Информационный подход к познанию действительности. – Киев: Наукова. думка, 1988. – 240 с.
Богомолова Н.Н. Социальная психология печати, радио и телевидения. – М.: Московский университет, 1991. – 125 с.
Федотова Л.Н. Социология массовой коммуникации. – М.: Аспект Пресс, 2002. – 238 с.
Почепцов Г.Г. Теория и практика коммуникации. – М.: Центр, 1998. – 352 с.
Дридзе Т.М. Социальная коммуникация как текстовая деятельность в семиосоциопсихологии // Общественные науки и современность. – 1996. – № 3. – С. 145–152.
Рождественский Ю.В. Теория риторики. – М.: Добросвет, 1997. – 597 с.
Мазур М. Качественная теория информации. – М.: Мир, 1974. – 328 с.
Землянова Л.М. Современная американская коммуникативистика. – М.: МГУ, 1995. – 271 с.
Шерковин Ю.А. Массовая коммуникация // Философский энциклопедический словарь. – М., 1983. – С. 348.
Lasswell H.D. The Structure and Function of Communication in Society // Mass Communications / Ed. by Schramm W. Urbana. – 1960. – P. 14.
Винер Н. Кибернетика. – М.: Наука, 1983. – 344 с.
Жукова Я., Ширков Ю. Модели массовой коммуникации. – М., 1989. – URL: http://www.advance-mr.ru/articles/zhukova/mc_model/mcmodels.htm
Шеннон К.Э. Работы по теории информации и кибернетике. – М.: Изд-во иностр. лит-ры, 1963. – 829 с.
Луканина М.В. Текст средств массовой информации и конвергенция // Политическая лингвистика. – Екатеринбург, 2006. – Вып. 20. – С. 205–214.
Хабермас Ю. Моральное сознание и коммуникативное действие: пер. с нем. / под ред. Д.В. Скляднева. – СПб.: Наука, 2000. – 379 с.
Чубукова С.Г., Элькин В.Д. Основы правовой информатики. – М., 2004. – URL: http://sbiblio.com/biblio/archive/chubukova_osnovi/01.aspx
Шарков Ф.И. Теория коммуникаций. – М.: РИП-холдинг, 2005. – 247 с.
Шарков Ф.И. Основы теорий коммуникаций. М.: Социальные отношения, Перспектива,
Кули Ч. Общественная организация // Тексты по истории социологии XIX–XX веков. – М.: Наука, 1994. – С. 379–395.
Gerbner G, Schramm W. Commucations, Studi of // International Encyclopedia of Communications / URL: http://www.communicationencyclopedia.com/public/
Березин В.М. Массовая коммуникация: сущность, каналы, действия. – М.: РИП-холдинг, 2003. – 174 с.

DEFINITION OF mediacommunication as a conception | Open and distance education. 2013. № 1 (49).
Download full-text version
Counter downloads: 2265