The Policy of information Society and functioning regional systems of education
The policy of transition to an information society requires a radical reconstruction of the education system. Successful operation of regional education systems depends on their informatization. This involves strengthening the elements of self-regulation and systemic management, enhancing the role of self-education, which creates conditions for use of distance technologies.
Download file
Counter downloads: 947
Keywords
политика, информационное общество, региональная система образования, дистанционное образование, policy, information society, region education, distance educationAuthors
Name | Organization | |
Tarskaya O.Yu. | P.A. Stolypin Volga Institute of management - Branch of the Russian Academy of national economy and state service under the President of the Russian Federation, Saratov | tarskayaolga@mail.ru |
References
Яковлев Л.С. Колонизация прошлого // Международный журнал исследований культуры. – 2012. – № 1 (6).
Руднева Т.И. Исследование деятельности руководителей факультетов: дис. … канд. пед. наук. – Л., 1977.
Поташник М.М., Лазарев В.С. Управление развитием школы. – М., 1995.
Фалмер Р. Энциклопедия современного управления. – Т. 1. – М.: ВИПКэнерго, 1992.
Кузьмина Н.Н. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения профтехучилища. – М., 1989.
Поташник М.М. Управление современной школой. – М., 1992.
Безрукова В.С. Воспитательный процесс и его организация в практике школы / АПН. – Казань, 1982.
Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения. – М.: Педагогика, 1987.
Попов В.Д. Информациология и информационная политика. – М.: Изд-во РАГС, 2001.

The Policy of information Society and functioning regional systems of education | Open and distance education. 2013. № 1 (49).
Download full-text version
Counter downloads: 2266