USING LMS MOODLE IN ORGANIZATION OF FOREIN LANGUAGE SELF-PACED LEARNING OF UNIVERSITY STUDENTS IN ENGINEERING FIELD | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

USING LMS MOODLE IN ORGANIZATION OF FOREIN LANGUAGE SELF-PACED LEARNING OF UNIVERSITY STUDENTS IN ENGINEERING FIELD

The article represents the author's experience of using LMS Moodle in organization of foreign language self-paced learning of University students in engineering field. The author describes the course structure, Moodle tools for language skills development, offers the ways of student results assessment according to the common European criteria.

Download file
Counter downloads: 958

Keywords

самостоятельная работа студентов, обучение иностранному языку будущих инженеров, система управления обучением "Moodle", электронная среда обучения, foreign language teaching, self-paced learning, LMS "Moodle", e-Learning

Authors

NameOrganizationE-mail
Mikhailova N.V.Orenburg State UniversityE-mail: minaw@rambler.ru
Всего: 1

References

1. Андреев А.В., Андреева С.В, Доценко И.Б. Практика электронного обучения с использованием Moodle. - Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008. - 146 с.
2. Анисимов А.М. Работа в системе дистанционного обучения Moodle. - Харьков: Изд-во ХНАГХ, 2009. - 292 с.
3. Темнов Д.Э. Дистанционное обучение физике с использованием Internet-технологий // Компьютерные инструменты в образовании. - 2007. - №4. - С. 59-62.
3. Гриневич Е.А. Организация дистанционного обучения в системе Moodle. - Минск: Изд-во БГАТУ, 2008. - 81с.
4. Гаевская Е.Г. Система дистанционного обучения MOODLE: методические указания для практических занятий. - СПб.: Изд-во СПбГУ, 2007. - 26 с.
5. Солдаткин В.И., Лобачев С.Л. Online-университет на базе LMS MOODLE <http://elibrary.ru/item.asp?id=12876288> // Высшее образование в России <http://elibrary.ru/issues.asp?id=8608&selid=642128>. - 2009 <http://elibrary.ru/issues.asp?id=8608&jyear=2009&s
6. William H. Rice IV. Moodle E-learning Course Development. - Birmingham: Packt Publishing, 2006. - 236 p.
7. Stanford J. Moodle 1.9 for Second Language Teaching. - Birmingham: Packt Publishing, 2009. -524 p.
8. Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения. - М.: Академия, 2004. - 415 с.
 USING LMS MOODLE IN ORGANIZATION OF FOREIN LANGUAGE SELF-PACED LEARNING OF UNIVERSITY STUDENTS IN ENGINEERING FIELD | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

USING LMS MOODLE IN ORGANIZATION OF FOREIN LANGUAGE SELF-PACED LEARNING OF UNIVERSITY STUDENTS IN ENGINEERING FIELD | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

Download full-text version
Counter downloads: 2422