THE CONCEPT AND METHODOLOGY OF MATRIX-VARIABLE APPROACH TO ADAPTATION OF INDIVIDUAL TRAINING TRAJECTORY OF INFORMATICS TEACHING FOR TECHNICAL COLLEGE STUDENTS WITH A GLANCE FOR PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL FEATURES | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

THE CONCEPT AND METHODOLOGY OF MATRIX-VARIABLE APPROACH TO ADAPTATION OF INDIVIDUAL TRAINING TRAJECTORY OF INFORMATICS TEACHING FOR TECHNICAL COLLEGE STUDENTS WITH A GLANCE FOR PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL FEATURES

The concept and methodology of matrix-variable approach to adaptation of individual training trajectory of informatics teaching for technical college students taking into account psychological-pedagogical features are presented.

Download file
Counter downloads: 876

Keywords

Matrix-variable approach, individual training trajectory, informatics teaching, psychological-pedagogical features, матрично-вариативный подход, траектория индивидуального обучения, обучение информатике, психолого-педагогические особенности

Authors

NameOrganizationE-mail
Всего: 3

References

1. Бадмаева Н.Ц. Мотивационная основа развития общих умственных способностей: Автореф. дис. … докт. психол. наук. - Новосибирск. - 2006.
2. Галеева Н.Л. Мониторинг для учителя // Управление школой: прил. к газ. «Первое сентября». - 2005. - 1-15 дек. (№ 23).
3. Гузеев В.В. Интегральная образовательная технология. - М.: Знание, 1999. - 158 с.
4. Кравец О.Я. Технология подготовки преподавателей высшей школы в системе открытого профессионального образования // Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века: матер. IV Междунар. науч.-мет. конф. - Минск: БГУИР, 2004. С. 118-121.
5. Заславская О.Ю., Беляев Р.В., Кравец О.Я. Информационное управление процессами многоуровневой индивидуализации обучения // Вестник РУДН. Серия Информатизация образования. - 2010. № 1. - С.72-80.
6. Кравец О.Я., Сергеев М.Ю. Адаптация средств выявления текущего уровня знаний как компонента формирования содержания, форм, средств и методов изучения дисциплины при построении индивидуальной траектории обучения в рамках технологий открытого образования
7. Беляев Р.В., Кравец О.Я. Программный комплекс «Комплекс поддержки принятия решений системы управления траекториями обучения». - М.: ФГНУ ЦИТИС, 2010. - № госрегистрации 50201001084 от 23.06.2010.
 THE CONCEPT AND METHODOLOGY OF MATRIX-VARIABLE APPROACH TO ADAPTATION OF INDIVIDUAL TRAINING TRAJECTORY OF INFORMATICS TEACHING FOR TECHNICAL COLLEGE STUDENTS WITH A GLANCE FOR  PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL FEATURES | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

THE CONCEPT AND METHODOLOGY OF MATRIX-VARIABLE APPROACH TO ADAPTATION OF INDIVIDUAL TRAINING TRAJECTORY OF INFORMATICS TEACHING FOR TECHNICAL COLLEGE STUDENTS WITH A GLANCE FOR PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL FEATURES | Open and distance education. 2011. № 3 (43).

Download full-text version
Counter downloads: 2422