DESIGN AND IMPLEMENTATION OF INTERACTIVE LEARNING IN UNIVERSITY | Open and distance education. 2012. № 1 (45).

DESIGN AND IMPLEMENTATION OF INTERACTIVE LEARNING IN UNIVERSITY

The article deals with some theoretical and practical aspects of designing of distance education system which has successfully implemented and used in the N.G. Chernyshevsky Saratov State University for three years. It is shown that in the information society the development paradigm of the open education with the new didactic models is typical.

Download file
Counter downloads: 890

Keywords

информатизация образования, дистанционное образование, информационные технологии, the computerization of education, distance education, information technology

Authors

NameOrganizationE-mail
Malygin A.V.Saratov State Universityanmalygin@gmail.com
Всего: 1

References

Андреев А. А. Дидактические основы дистанционного обучения в высших учебных заведениях: дис. … д-ра пед. наук. - М., 1999. - 280 с.
Полат Е. С., Петров А.Е. Дистанционное обучение: каким ему быть // Педагогика. - 1999. - № 7. - С. 29-34.
Малыгин А.В. Развитие дистанционных технологий в образовании: проектирование социально-образовательных сетей // Инновационные методы и технологии в условиях новой образовательной парадигмы: Сб. науч.тр. - Саратов: Изд-во Сарат. ун-та, 2008. - C. 156-159.
Малыгин А.В. Особенности разработки и внедрения системы дистанционного обучения в Саратовском государственном университете // Труды XVI Всероссийской научно-методической конференции «Телематика 2009». - СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2009. - С. 218-220.
Иванова Н.А., Иванов В.А., Путятинский С.Е. Внедрение технологий дистанционного обучения в Саратовском государственном университете // Материалы Всероссийской научно-практической конференции «Информационные технологии в образовании и науке». - М.: МФА, 20
 DESIGN AND IMPLEMENTATION OF INTERACTIVE LEARNING IN UNIVERSITY | Open and distance education. 2012. № 1 (45).

DESIGN AND IMPLEMENTATION OF INTERACTIVE LEARNING IN UNIVERSITY | Open and distance education. 2012. № 1 (45).

Download full-text version
Counter downloads: 2639