Change Browser!
Change Browser
OPPORTUNITIES OF SOCIAL NETWORKS FOR THE DESIGN OF EDUCATIONAL ACTIVITY AND DEVELOPMENT OF THE QUALITY OF INNOVATIVE EDUCATION
The article presents a theoretical and methodological material on the problem of designing an educational activity and development of the quality of education with the use of social networks. Educational design is considered from a position of anthropological and humanitarian approaches and is defined as a way of formation of learning communities in social networks. The formation of communities as a special object and the result of the educational design are defined as a way of development of educational content of social networks.
Keywords
образовательное проектирование,
гуманитарные технологии,
субъектная позиция,
сообщество,
социальные сети,
educational design,
humanitarian technologies,
the subjective position,
community and social networksAuthors
Всего: 2
References
Галажинский Э.В., Клочко В.Е., Малкова И.Ю., Прозументова Г.Н. Сетевая организация элитного образования: основания и этапы становления // Развитие сети общеобразовательных учреждений Томской области в условиях комплексной модернизации. - Ч. 2. - Томск:
Малкова И.Ю. Характеристики проектирования в инновационном образовании: гуманитарный аспект // Гуманитарные основания развития региона с высоким инновационным потенциалом: глобализация, идентификация, миграция / Под ред. О.М. Краснорядцевой, С.А. Богомаза
Революция в мире образования от LSBF! [Электронный ресурс]. - Режим доступа: <http://www.lsbf.ru/news/lsbf-facebook/> (дата обращения: 03.07.2011).
Dan Pontefract. The Standalone LMS is Dead [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.danpontefract.com/?p=152 (дата обращения: 03.07.2011).
Richard Culatta. The Traditional LMS is Dead: Looking to a Modularized Future [Электронный ресурс]. - Режим доступа: <http://www.innovativelearning.com/learning_management/modular-lms.html> (дата обращения: 03.07.2011).
Richard J. Light. Making the Most of College: Students Speak Their Minds. - (Cambridge: Harvard University Press, 2001).
Фещенко А.В. Использование виртуальных социальных сетей в образовательном процессе вуза // Открытое и дистанционное образование. - Томск, 2010. - № 2 (38). - С. 54-56.
Можаева Г.В. Сетевые структуры как фактор развития виртуальной академической мобильности // Открытое и дистанционное образование. - Томск, 2010. - № 3 (39). - С. 5-15.
Малкова И.Ю. Образовательное проектирование: концепция и практика организации в инновационном образовании. - М.: Изд-во Lap Lambert, 2011. - 335 с.
OPPORTUNITIES OF SOCIAL NETWORKS FOR THE DESIGN OF EDUCATIONAL ACTIVITY AND DEVELOPMENT OF THE QUALITY OF INNOVATIVE EDUCATION | Open and distance education. 2012. № 2 (46).