AUDIENCE OF cognitive TV CHANNELS: RESEARCH HYPOTHESES AND METHODOLOGICAL APPROACHES | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

AUDIENCE OF cognitive TV CHANNELS: RESEARCH HYPOTHESES AND METHODOLOGICAL APPROACHES

The article analyzes techniques of studying of the audience focused on non-airtime television. Authors prove the necessity of the methodological paradigm change at the research of an audience of specialized TV channels of cognitive and educational orientation. The authors used for the analysis both materials of leading sociological services of the country, and results of the TSU granted research project. The article can be interesting to the media managers forming program policy of TV channels.

Download file
Counter downloads: 658

Keywords

телевидение, аудитория, медиаметрические исследования, познавательное программирование, television, audience, media metric researches, cognitive programming

Authors

NameOrganizationE-mail
Demkin V.P.Tomsk State University
Ershov Yu.M.Tomsk State University
Mayer G. V.Tomsk State University
Rudenko T.V.Tomsk State University
Всего: 4

References

Маклюэн М. Понимание медиа: Пер. с англ. – М.: Жуковский: Канон-пресс-ц.; Кучково поле, 2003.
Луков М.В. Телевидение как «третья реальность» и телевизионная картина мира (аспекты тезаурусного анализа) // Тезаурусный анализ мировой культуры. – Вып. 1. – М.: МосГУ, 2005. – С. 56–74.
Лапина И.Ю. Научно-популярное телевидение. Драматургия мысли. – М.:Аспект Пресс, 2007. – 160 с.
Егоров В.В. На пути к информационному обществу. – М.: ИПК работников телевидения и радиовещания, 2006. – 192 с.
Разработка и апробация модели познавательного телевидения как средства непрерывного образования детей и взрослых. Государственный контракт № П327 от 03 июля 2008 г.
Майер Г.В., Демкин В.П., Житникова М.Л., Ершов Ю.М. Познавательное телевидение: от теории к практике // Телематика'2009: Труды XVI Всерос. науч.-метод. конф. – 2009. – С. 235–236.
Ершов Ю.М. Аудитория будущего ТВ и перспективы познавательного вещания // Вестник Томского университета. – 2009. – №2(6). – С. 101–108.
Blinkx Survey of TV and Online Video Habits Reveals Surprising User Behavior. – 2008. – 28 Febr. – P. 127.
 AUDIENCE OF cognitive TV CHANNELS: RESEARCH HYPOTHESES AND METHODOLOGICAL APPROACHES | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

AUDIENCE OF cognitive TV CHANNELS: RESEARCH HYPOTHESES AND METHODOLOGICAL APPROACHES | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

Download full-text version
Counter downloads: 3521