Telecommunication project as an effective form of the development of the professional competence of teachers | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

Telecommunication project as an effective form of the development of the professional competence of teachers

This article presents the problem of improving the professional competence of the teacher in the implementation of competence approach in the educational process at school. It is represented one of the new distant forms of the professional competence of teachers- telecommunication project. Telecommunication project is for teachers, graduates, students of Pedagogical universities. “Competence-oriented lesson involves the development of competence – oriented tasks, lessons and articles on the implementation of competence approach at school. The effective methods of distant interaction of the participants, used in the project, contribute to the development of their professional competence.

Download file
Counter downloads: 772

Keywords

профессиональная компетентность учителя, дистанционные формы профессионального развития учителей, телекоммуникационный проект, компетентностный подход, компетентностно-ориентированный урок, компетентностно-ориентированное задание, профессиональная компетентность учителя, дистанционные формы профессионального развития учителей, телекоммуникационный проект, компетентностный подход, компетентностно-ориентированный урок, компетентностно-ориентированное задание, professional competence of teachers, distant forms of professional development of teachers, telecommunication project, competence approach, competence-oriented lesson, competence -oriented task

Authors

NameOrganizationE-mail
Fedorova G.A.Omsk State Pedagogical University, Omsk
Pashkevich A.V.Municipal Educational Establishment of Budget «Secondary school №1» pgt Poikovsky Nefteyugansk District of the Tyumen Region
Всего: 2

References

Компетентностный подход в педагогическом образовании: Коллективная монография / Под ред. В.А. Козырева, Н.Ф. Радионовой, А.П. Тряпицыной. – СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2005.
Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е. Петров; под ред. Е.С. Полат. – М.: Изд. центр «Ака
Иванова О.А. Ресурсы развития современного урока в формирующейся новой модели образования / Образование и культура как фактор развития региона: матер. XXIII Всерос. Менделеевских чтений. – Тобольск: ТГПИ имени Д.И. Менделеева, 2008.
 Telecommunication project as an effective form of the development of the professional competence of teachers | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

Telecommunication project as an effective form of the development of the professional competence of teachers | Open and distance education. 2012. № 4 (48).

Download full-text version
Counter downloads: 3521