Wiki portal as a tool for the implementation of educational innovations | Open and distance education. 2015. № 1(57).

Wiki portal as a tool for the implementation of educational innovations

The article highlights the problems associated with the refinement of methodological approaches of network forms of learning. It demonstrates exclusive features of intellectual-personality Internet resources. A special motivational significance of particularly designed Wiki portals for educational purposes has been shown by an example of innovative teaching of authors’ art and related curricular. One of the important advantages of Wiki portals is their connection to a common global Wiki warehouse, and thanks to regularly updating by Internet users it obtains this tremendous multimedia content in the form of millions of units of all potentially used formats which could be applied in the educational process. The component structure of pedagogical design of demonstrated project has a number of specialized websites with all their extensive multimedia content consisting of interactive editable texts, graphics, flash and gif animations, sound files, music, videos, and etc. The principle of editing openness of wiki articles originally builds into them a huge perfectionist and educational potential; it allows users to correct regularly the errors and inaccuracies in the articles. Thereby materials are being constantly improved, finalized, enhanced and developed. Besides, there is guaranteeing saving of all editorial corrections in the history; that provides the ability of quickly return to any previous version of each article. In the context of an innovative approach to the study of such subjects as ‘The Philosophy of Music’, ‘Psychology of Music’, ‘Sociology of Music’, ‘Music Aesthetics’, and etc., students are introduced to ‘Essence Coding Theory’ (ECT), ‘Sublimation psychology’, ‘Timbreology’, specificity ‘Art-humanitarian practice’ the author introduced into scientific discourse a whole new range of psychological and philosophical concepts: ‘passionary-evolutionary ethics’, ‘sublimation esthetics’, ‘ethical semiotics’, ‘esthetic-sublimation insight’, ‘noematic theurgy’ and others, as well as adequate modern musicological realities definition: ‘emotive timbre typology’, ‘sonoristic matrix’, ‘coding-numeric score’ and etc. A special attention is drawn to the fact that the pages of educational Wiki portals can be employed as an inexhaustible source of constantly updated thematic information, including material from the discussion-polemical nature.

Download file
Counter downloads: 613

Keywords

сетевое образование, вики-порталы, симфо-электронная музыка, теория сущностного кодирования, психология сублимации, арт-гуманитарные практики, network learning, wiki portals, sympho-electronic music, theory of essential encoding, sublimation psychology, art-humanitarian practices

Authors

NameOrganizationE-mail
Enfiajyan A.S.Chair of Art-Humanitarian Center, Moscow, Russiaaramenfi@mail.ru
Всего: 1

References

Энфи А. Симфо-электронная музыка - инновационное направление в российской музыкальной культуре и педагогике // Проблемы музыкальной науки. - 2012. - № 2.
Энфи А. Так что же это такое - симфо-электронная музыка? // Музыка и время. - 2011. - № 4.
Энфи А. Симфо-электронная музыка: Генезис // Проблемы музыкальной науки. - 2013. - № 1.
Энфи А. Симфо-электронная музыка: принципы // Музыка и электроника. - 2012. - № 1.
Энфи А. О концепте преподавания учебной программы «Академическая электронная музыка» // Проблемы музыкальной науки. - 2013. - № 1.
Энфи А. Sublimation psychology: Essence Coding Theory and Sympho-electronic music as tools for deep psychotherapy in art-humanitarian practice // Психология и психотехника. - 2014. - № 2. - DOI: 10.7256/2070-8955.2014.2.10893. - http://nbpublish.com/ptmag/rubrics_569.html
Энфи А. Семантика психологии сублимации: арт-гуманитарный аспект // Категории смысла в философии, психологии, психотерапии и в общественной жизни: матер. Всерос. психол. конф. с междунар. участием. - М.:Кредо, 2014.
Энфи А. «Симфо-электронная музыка - приоритет России» // Педагогика искусства. - 2012. - № 3. - http://art-education.ru/AE-magazine/archive/nomer-3-2012/Enfi_21_10_2012.pdf
Энфи А. Симфо-электронная музыка как новая педагогическая дисциплина // Современное музыкальное образование - 2011: сб. матер. междунар. науч.-практ. конф. - СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2011.
Энфи А. Цифровые технологии как инструмент музыковедческих инноваций//Музыка и электроника. - 2013. - № 3.
Энфи А. Симфоническая музыка в свете положений «темброведения» и смежных музыкально-педагогических инноваций // Педагогика и психология, культура и искусство: проблемы общего и специального гуманитарного образования: матер. VII Междунар. науч.-практ. конф. - Казань: Отечество, 2014. - Вып. VII.
Энфи А. Система Хорнбостеля - Закса и новая инструментоведческая парадигма: лауреатский диплом Первого Международного конкурса художественного творчества в сфере музыкально-компьютерных технологий, мультимедиа-проектов, электронных и печатных учебных пособий, печатных работ и музыкальных композиций «Классика и современность - 2014». - Екатеринбург, 2013.
Энфи А. Темброведение: концепция «Театра звука» на основе эмотивной типологии тембра // Музыка и электроника. - 2014. - № 3.
Энфи А. Интернет-технологии в музыкальном образовании: лауреатский диплом Всероссийского фестиваля-конкурса обучающих проектов «Музыка и мультимедиа в образовании». - СПб., 2013.
Jenfi A. Simfo-jelektronnaja muzyka - innovacionnoe napravlenie v rossijskoj muzy-kal’noj kul’ture i pedagogike // Problemy muzykal’noj nauki. - 2012. - № 2.
Jenfi A. Tak chto zhe jeto takoe - simfo-jelektronnaja muzyka? // Muzyka i vremja. - 2011. - № 4.
Jenfi A. Simfo-jelektronnaja muzyka: Genezis // Problemy muzykal’noj nauki. - 2013. - № 1.
Jenfi A. Simfo-jelektronnaja muzyka: principy // Muzyka i jelektronika. - 2012. - № 1.
Jenfi A. O koncepte prepodavanija uchebnoj programmy «Akademicheskaja jelektronnaja muzy-ka» // Problemy muzykal’noj nauki. - 2013. - № 1.
Jenfi A. Sublimation psychology: Essence Coding Theory and Sympho-electronic music as tools for deep psychotherapy in art-humanitarian practice // Psihologija i psihotehnika. - 2014. - № 2. - DOI: 10.7256/2070-8955.2014.2.10893. - http://nbpublish.com/ptmag/rubrics_569.html
Jenfi A. Semantika psihologii sublimacii: art-gumanitarnyj aspekt // Kategorii smysla v filosofii, psihologii, psihoterapii i v obshhestvennoj zhizni: mater. Vseros. psihol. konf. s mezhdunar. uchastiem. - M.:Kredo, 2014.
Jenfi A. «Simfo-jelektronnaja muzyka - prioritet Rossii» // Pedagogika iskusstva. - 2012. - № 3. - http://art-education.ru/AE-magazine/archive/nomer-3-2012/Enfi_21_10_2012.pdf
Jenfi A. Simfo-jelektronnaja muzyka kak novaja pedagogicheskaja disciplina // Sovremennoe muzykal’noe obrazovanie - 2011: sb. mater. mezhdunar. nauch.-prakt. konf. - SPb.: Izd-vo RGPU im. A. I. Gercena, 2011.
Jenfi A. Cifrovye tehnologii kak instrument muzykovedcheskih innovacij//Muzyka i jelektronika. - 2013. - № 3.
Jenfi A. Simfonicheskaja muzyka v svete polozhenij «tembrovedenija» i smezhnyh muzy-kal’no-pedagogicheskih innovacij // Pedagogika i psihologija, kul’tura i iskusstvo: pro-blemy obshhego i special’nogo gumanitarnogo obrazovanija: mater. VII Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. - Kazan’: Otechestvo, 2014. - Vyp. VII.
Jenfi A. Sistema Hornbostelja - Zaksa i novaja instrumentovedcheskaja paradigma: laureat-skij diplom Pervogo Mezhdunarodnogo konkursa hudozhestvennogo tvorchestva v sfere mu-zykal’no-komp’juternyh tehnologij, mul’timedia-proektov, jelektronnyh i pechatnyh uchebnyh posobij, pechatnyh rabot i muzykal’nyh kompozicij «Klassika i sovremennost’ - 2014». - Ekaterinburg, 2013.
Jenfi A. Tembrovedenie: koncepcija «Teatra zvuka» na osnove jemotivnoj tipologii tembra // Muzyka i jelektronika. - 2014. - № 3.
Jenfi A. Internet-tehnologii v muzykal’nom obrazovanii: laureatskij diplom Vseros-sijskogo festivalja-konkursa obuchajushhih proektov «Muzyka i mul’timedia v obrazova-nii». - SPb., 2013.
 Wiki portal as a tool for the implementation of educational innovations | Open and distance education. 2015. № 1(57).

Wiki portal as a tool for the implementation of educational innovations | Open and distance education. 2015. № 1(57).

Download full-text version
Counter downloads: 2725