Role of personality of the President V.V. Putin in the Modern Image of Russia | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2016. № 3 (35). DOI: 10.17223/1998863X/35/23

Role of personality of the President V.V. Putin in the Modern Image of Russia

The paper research is focused on researching personality of Russian president Vladimir Putin and its role in modern image of Russia. Currently Russia is under considerable informational and diplomatic pressure, a number of western mass media through sharp criticism build negative international media-agenda. Based on 250 journal articles we consider a structure of the modern image of Russia in the western mass media and role of Vladimir Putin in this image. Also we consider possible causes of low effectiveness in the country's image improving policy. Thus results of this research can be used for correction of Russian information policy.

Download file
Counter downloads: 54

Keywords

имидж России, информационная политика, информационная повестка дня, СМИ, президент России, Russia's image, information policy, information agenda setting, mass media, the Russian president

Authors

NameOrganizationE-mail
Sdelnikov Vitalii A.Tomsk State Universitydr.saladinn@yandex.ru
Всего: 1

References

Виноградова Н.С. Политико-психологический анализ образа России в англоамериканских печатных СМИ: Дисс.. канд. полит. наук: М., 2010.
Фролов E.B. Политический имидж институтов государственной власти России: современное состояние и перспективы совершенствования: Дис.. канд. полит. наук. М., 2006.
Weick K. Sensemaking in organizations. Thousand Oaks: Sage, 1995.
Яноу Двора, Ван Хульст Мерлин, Ткачева Ксения, Вахштайн Виктор. Фреймы политического: от фрейм-анализа к анализу фреймирования // Социологическое обозрение. 2011. Т. 10, № 1-2. C. 87-113.
Контент-анализ СМИ: проблемы и опыт применения / Под ред. В.А. Мансурова. М.: Институт социологии РАН, 2010.
Добросклонская Т. Г. Вопросы изучения медиатекстов (опыт исследования современной английской медиаречи). Изд. 2-е, стереотипное. М.: УРСС Эдиториал, 2005.
Щербинина Н.Г. Конструирование виртуальной реальности и героический брендинг политического товара // Политический маркетинг. 2009. № 2. С. 34-57.
Щербинин А.И. Государь и гражданин // Полис. Политические исследования. 1997. № 2. С. 159-171.
Sniderman P.M., Bullock J. A Consistency Theory of Public Opinion and Political Choice: The Hypothesis of Menu Dependence // Studies in Public Opinion / W.E. Saris, P.M. Sniderman (eds). Princeton: Princeton University Press, 2004. P. 337-358.
 Role of personality of the President V.V. Putin in the Modern Image of Russia | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2016. № 3 (35). DOI: 10.17223/1998863X/35/23

Role of personality of the President V.V. Putin in the Modern Image of Russia | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2016. № 3 (35). DOI: 10.17223/1998863X/35/23

Download full-text version
Counter downloads: 360