Change Browser!
Change Browser
Axiological Measurement of Social Demand for Creative Education
The paradox of the demand for creativity is noted: society declares the need for creative education and it is not always ready for a massive influx of its graduates. The value differences of various types of education are discussed. It is concluded that social demand is limited by the need to organize special conditions not only for work, but also for the life of creative education graduates.
Keywords
values of creativity,
values and goals of education types,
visual effects of modern educationAuthors
Melik-Gaykazyan Irina V. | Tomsk State Pedagogical University | melik-irina@yandex.ru |
Всего: 1
References
Первушина Н.А. Семиотическая диагностика учебных принадлежностей в эпоху нейропедагогики // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 4. С. 194-205. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-4-194-205
Червонный М.А. Контекст педагогического образования // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 4. С. 206-222. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-4-206-222
Ардашкин И.Б., Суровцев В.А. К вопросу об эпистемологии смарт-технологий и их визуализации: ведет ли смарт-образование к смарт-эпистемологии? // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. №. 4. С. 9-35. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-4-9-35
Аванесов С.С. Университет и формирование урбанистической реальности // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 3. С. 268-276. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-3-268-276
Гашенко А.Е. Теория паттернов в формировании городской среды // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 3. С. 75-88. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-3-75-88
Горонова Г.В. Визуально-семиотические аспекты городской идентичности // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 3. С. 62-74. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-3-62-74
Бараш Р.Э., Антоновский А.Ю. Человек бунтующий, будь видимым или умри! К визуализации семантики протестно-сетевой коммуникации // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2019. № 4. С. 36-59. DOI: 10.23951/2312-7899-2019-4-36-59
Горбулёва М.С. Систематизация образов целей защитников животных // ПРАЕНМА. Проблемы визуальной семиотики. 2018. № 4. С. 103-124. DOI: 10.23951/2312-7899-2018-4-103-124
Axiological Measurement of Social Demand for Creative Education | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2020. № 58. DOI: 10.17223/1998863X/58/28