The World of images as a political reality | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2012. № 3 (19).

The World of images as a political reality

In offeredarticle the phenomenon of political image in a context of a virtual political reality is considered.This theme is relevant because till now there is a set of different interpretations in the definition ofpolitical image essence in the sphere of a political reality. The political reality has constructivist charactersince it is generated by the creative certificate of consciousness. In this process the political culturewhich bears itself the certain codes responsible for perception of events and the phenomena hasenormous value. It is actually possible to speak about existence of the special world - the world ofpolitical images. Its reality possesses the doubtless reliability in the people opinion and directly influenceson their perception of carriers of various typified roles - images. The image thus can be definedas an artificially created con, a simulacrum operating in the sphere of a virtual political reality. Gettinginto consciousness of the audience, it influences on people perception of events and phenomena. Consideringthe plurality of a reality, it is possible to speak about the plurality of political images whichrepresent in aggregate the special world which is, in turn, a specific political reality which is formed inminds of people by means of modern mass media and communications.

Download file
Counter downloads: 294

Keywords

политический имидж, реальность, политическая реальность, виртуальная реальность, виртуальная политическая реальность, political image, reality, political reality, virtual reality, virtual political reality

Authors

NameOrganizationE-mail
Vasilkovskaya D.M.National Research Tomsk State Universityblack_velvet_@mail.ru
Всего: 1

References

Шампань П. Делать мнение: новая политическая игра. М.: Socio-Logos, 1997.
Эриксен Т.Х. Тирания момента. Время в эпоху информации. М.: Весь Мир, 2003.
Щербинина Н.Г. Конструирование виртуальной реальности и героический брендинг политического товара // Политический маркетинг. 2009. №2. С. 34-57.
Гуссерль Э. Логические исследования. М.: ДИК, 2001.
Гуссерль Э. Философия как строгая наука / Гуссерль Э. Логические исследования. Картезианские размышления. Кризис европейских наук и трансцендентальная феноменология. Кризис европейского человечества и философии. Философия как строгая наука. Минск: Харвест
Шюц А. Смысловое строение социального мира // Шюц А. Избранное: Мир, светящийся смыслом. М.: РОССПЭН, 2004. С. 687-1006.
Шюц А. Обыденная и научная интерпретация человеческого действия // Шюц А. Избранное: Мир, светящийся смыслом. М.: РОССПЭН, 2004. С. 7-50.
Шюц А. О множественных реальностях // Шюц А. Избранное: Мир, светящийся смыслом. М.: РОССПЭН, 2004. С. 401-455.
Дебор Г. Общество спектакля. М.: Логос, 2000.
Аронсон Э., Пратканис Э. Эпоха пропаганды: механизмы убеждения, повседневное использование и злоупотребление. СПб.: Прайм-Еврознак, 2002.
Бодрийяр Ж. Реквием по масс-медиа // Поэтика и политика: Сборник статей. СПб.: Алетейя, 1999. С. 193-226.
Емелин В.А. Виртуальная реальность и симулякры // [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://emeline.narod.ru/virtual.htm (свободный)
Вирилио П. Информационная бомба. Стратегия обмана. М.: Фонд научных исследований «Прагматика культуры», 2002.
Бергер А. Видеть - значит верить. Введение в зрительную коммуникацию. М.: Вильямс, 2005.
Корпоративный имидж. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www. effcon.ru / index.htm (свободный).
Рожков И.Я., Кисмерешкин В.Г. Имидж России. М.: РИПОЛ классик, 2008.
Рожков И.Я., Кисмерешкин В.Г. Бренды и имиджи. М.: РИП-холдинг, 2006.
Баталов Э.Я., Журавлева В.Ю., Хозинская К.В. «Рычащий медведь» на «диком Востоке» (образы современной России в работах американских авторов: 1992-2007). М.: РОССПЭН, 2009.
 The World of images as a political reality | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2012. № 3 (19).

The World of images as a political reality | Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science. 2012. № 3 (19).

Download file