ASSESSMENT OF PSYCHOLOGICAL SAFETY FOR THE SCHOOL GRADUATES | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 34.

ASSESSMENT OF PSYCHOLOGICAL SAFETY FOR THE SCHOOL GRADUATES

In the article the results of the psychodiagnostic research testified to lowering of psychological safety and personal creativity of the school graduates and increasing of their liability to anti-democratic ideology are considered.

Download file
Counter downloads: 260

Keywords

психологическая безопасность, личностная креативность, подверженность антидемократической идеологии, выпускники школ, psychological safety, personal creativity, liability to anti-democratic ideology, school graduates

Authors

NameOrganizationE-mail
Bogomaz S.A.bogomazsa@mail.ru
Всего: 1

References

Богомаз С.А., Гладких А.Г. Психологическая безопасность и ее измерение с помощью «Шкалы базисных убеждений» // Вестник Томского госуниверситета. 2009. № 318. С 191-194.
Леонтьев Д.А. Тест смысложизненных ориентаций (СЖО). М.: СМЫСЛ, 1992. 16 с.
Лызь H.A. Модельные представления о безопасной личности // Известия ТРТУ. 2005. Вып. 7 (51). С. 21-25.
Мадди С.Р. Теории личности: сравнительный анализ / Пер. с англ. СПб.: Речь, 2002. 539 с.
Маслоу А. Мотивация и личность. 3-е изд. СПб.: Питер, 2008. 352 с.
Падун М. А., Котелыгакова A.B. Модификация методики исследования базисных убеждений личности Р. Янофф-Бульман // Психол. журн. 2008. Т. 29, № 4. С. 98-106.
Практикум по психодиагностике и исследованию толерантности личности / Под ред. Г.У Солдатовой, Л.А. Шайгеровой. М.: МГУ, 2003. 112 с.
Социальная психофизиология // Психофизиология / Под ред. Ю.И. Александрова. 3-е изд. 2004. С. 419-437.
Фетискин Н.П., Козлов B.B., Мануйлов Г.М. Социально-психологическая диагностика личности и малых групп. М.: Изд-во Ин-та психоте- рапии, 2000. 490 с.
 ASSESSMENT OF PSYCHOLOGICAL SAFETY FOR THE SCHOOL GRADUATES | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 34.

ASSESSMENT OF PSYCHOLOGICAL SAFETY FOR THE SCHOOL GRADUATES | Sibirskiy Psikhologicheskiy Zhurnal – Siberian Journal of Psychology. 2009. № 34.