The theme of sacrificing in the novel «Cassandra's brand» by Tchingiz Ainmatov | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2003. № 277.

The theme of sacrificing in the novel «Cassandra's brand» by Tchingiz Ainmatov

It is shown that Aitmatov's prevailing theme is of apocalyptic nature: the species suicide of whales, birds, man, self-liquidation of theprophet. The main emotional content of the novel is the warning including doubt in the progress killing life.

Download file
Counter downloads: 266

Keywords

Authors

NameOrganizationE-mail
Miskina M.S.Gorno-Altai State University
Всего: 1

References

Коркин В. Догма и ересь // Литературная газета. 1995. № 4. С. 5.
Айтматов Ч. Тавро Кассандры // Знамя. 1994. № 12. С. 9-110.
Семенова С. Конец света заключен в нас самих // Свободная мысль. 1995. № 8. С. 86-93.
Гачев Г. Задумавшийся скиф и космический монах // Свободная мысль. 1995. № 8. С. 95-99.
Бондаренко В. Чингиз, не помнящий родства// Наш современник 1995. № 4. С. 138-146.
Померанц Г. Выход из транса. М., 1995.
Айтматов Ч. Теперь я знаю эту пропасть отчаяния // Россия. 1993, 3 - 9 ноября. № 45. С. 16.
Айтматов Ч. Статьи, выступления, диалоги, интервью. М., 1988.
Семенова С. Преодоление трагедии. «Вечные вопросы» в литературе. М., 1989.
Айтматов Ч. Необходимые уточнения // Собрание сочинений. В 3 т. Т. 3. М. 1984. С. 379-382.
Камю А. Бунтующий человек. М., 1990.
Гачев Г. Чингиз Айтматов (в свете мировой культуры). Фрунзе, 1989.
Айтматов Ч. Плаха. Алма-Ата, 1987.
Тейярд де Шарден П. Феномен человека. М., 1987.
Коваленко Ю. Чингиз Айтматов запускает на орбиту монаха Филофея // Известия. 1994, 30 ноября. С. 7
Малинин В. Старец Елеазарова монастыря Филофей и его послания. Киев, 1901.
Айтматов Ч. Завоеватель не может быть героем // Лит. газета. Досье. 1995. № 2. С. 20.
 The theme of sacrificing in the novel «Cassandra's brand» by Tchingiz Ainmatov | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2003. № 277.

The theme of sacrificing in the novel «Cassandra's brand» by Tchingiz Ainmatov | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta – Tomsk State University Journal. 2003. № 277.

Download file