Reputational component of competitiveness: concept and assessment | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 1(33).

Reputational component of competitiveness: concept and assessment

An important condition for achieving sustainable business success company is its competitiveness. Procedure for assessment of competitiveness, as shown by our study, although it is based largely on the quantitative study of financial indicators, rather time consuming and does not always give satisfactory results. However, the reputation assessment is more transparent and less time-consuming procedure. Moreover, numerous studies confirm that "reputation factor", although it relates to non-financial parameters, can perform the role of the integral index of competitiveness. The paper proposes a method of estimating a company's reputation and the reputation of an automated monitoring system, based on it.

Download file
Counter downloads: 273

Keywords

конкурентоспособность, репутация предприятия, социальная ответственность, анкетирование, мониторинг, competitiveness, reputation of the company, social responsibility, questioning, monitoring

Authors

NameOrganizationE-mail
Kaz M.S.Tomsk State University; Tomsk Polytechnic Universitymisk3@mail2000.ru
Taschiyan G.O.Tomsk Polytechnic Universitygtashiyan@mail.ru
Всего: 2

References

Robinson J. The Economics of Imperfect Competition. 2d ed. London: Macmillan, 1969.
Schumpeter Joseph A. Capitalism, Socialism and Democracy. Third edition. New York: Harper & Row; 1950. 431 p.
Drucker P.F. Managing for Results. 14th ed. New York: Harper Business, 1993.
PorterM.E. On Competition, Boston: Harvard Business School, 1998.
Хамел Г., Прахалад К. Конкурируя за будущее. М.: Олимп-Бизнес, 2002. 288 с.
Горбашко Е.А. Управление конкурентоспособностью. Теория и практика / под ред. Е.А. Горбашко, И.А. Максимцева. М.: Юрайт, 2014. 447 с. (Серия: Магистр.).
Антонов Г.Д., Иванова О.П., Тумин В.М. Управление конкурентоспособностью организации. М.: ИНФРА-М, 2012. 300 с.
Тарасова И.А. Потребитель выбирает // Маркетинговые исследования в России и за рубежом. 2006. № 4. C. 15.
Экономика. Толковый словарь / Дж. Блэк; общ. ред.: д.э.н. И.М. Осадчая. М.: ИНФРА-М: Весь Мир, 2000.
Грузинов В.П., Грибов В.Д. Экономика предприятия. М.: Финансы и статистика, 2000. 208 с.
Тащиян Г.О. Экономический мониторинг конкурентоспособности предприятия // Маркетинг. М., 2004. № 2. С. 17-25.
PR + IR = формула акционерной стоимости. URL: http://www.arfi.ru/files/1496/ 2012_05_ 29_ir_plus_pr_minutes.pdf.
Economist Intelligence Unit (2005). Reputation: Risk of Risks [Electronic resource]. URL: http://www.acegroup.com/eu-en/assets/risk-reputation-report.pdf.
Ринк О.Л. Управление репутационными рисками: уравнение с несколькими неизвестными // Управление финансовыми рисками. 2014. № 4. С. 243.
Быков С.Н. Психологические механизмы экспертного оценивания альтернатив // 12-я науч.-практ. конф. филиала ТПУ и Юргинского НТЦ Кузбасского отделения РИА: сб. тр. Юрга: Изд. ТПУ, 1999.
Каз М.С. Динамика экономического знаний и мотивация труда: когнитивно-ценностный подход. Томск: Том. гос. ун-т, 2003.
Tashchiyan G.O. Organizing automated Ted dialogue on the competitiveness of science-intensive products // Applied Mechanics and Materials. 2013. Vol. 379. P. 240-243.
 Reputational component of competitiveness: concept and assessment | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 1(33).

Reputational component of competitiveness: concept and assessment | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 1(33).

Download full-text version
Counter downloads: 3465