Economic efficiency of freight transport: modern methods of management of empty private cars (on the example of JSC «Federal Freight») | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 2 (34). DOI: 10.17223/19988648/34/20

Economic efficiency of freight transport: modern methods of management of empty private cars (on the example of JSC «Federal Freight»)

The article presents an analysis of the advantages and disadvantages of centralizing the management of empty run of freight cars in the current economic conditions. Explores the process of managing a private fleet of freight wagons in terms of interregional integration of carriers, as well as approaches to centralizing management of empty run of freight cars, including methods and techniques of calculation of material benefits (savings) from the cost reduction of cargo transportation. The author suggests organizational and legal mechanism of centralization of functions of management of empty wagons on the basis of process outsourcing, is presented as a multi-level interdependence of objects and subjects, as well as the basic principles and methodological approaches, methods and tools. An attempt to centralize management of empty cars after some "enhancement" or increase in the zone of responsibility of JSC "RZD" for moving across the network empty cars. Some ways of improving the organization of the transportation process and operational management structure and existing legal framework through the introduction of technological outsourcing, as part of the centralisation of the management of empty cars, is becoming more preferable in terms of growth of expenses on transportation (transportation) of empty cars.

Download file
Counter downloads: 258

Keywords

the profitability of cargo transportation, the competitiveness of rail freight, transport infrastructure, private park, freight forwarder, конкурентоспособность грузовых железнодорожных перевозок, доходность грузовых перевозок, транспортная инфраструктура, приватный парк, грузовые транспортные компании

Authors

NameOrganizationE-mail
Fedorovich V.O.Novosibirsk State University of economy and managementklania2002@mail.ru
Всего: 1

References

Федорович Т.В. Стратегия инвестиционного развития транспортной корпорации на базе имитационных моделей управленческого учета // Экономика железных дорог. 2009. № 5. С. 28.
Кравец А.В. Проблемы и перспективы российской экономики в условиях мирового экономического кризиса // Austrian Journal of Humanities and Social Science. 2015. № 9-10. P. 121123.
Конципко Н.В. Формализованный подход к оценке влияния учетной политики на платежеспособность индустриальной корпорации // Вестн. Том. гос. ун-та. Экономика. 2010. № 4. С. 110-115.
Кунгуров Ю.А., Конципко Н.В. Оценка влияния амортизационной политики на финансовые показатели индустриальной корпорации // Сибирская финансовая школа. 2009. №6(77). С. 73-77.
Федорович Т.В. Базовые положения концепции трансформации информационно-аналитического обеспечения в системе стратегического управленческого учета // Вестн. Том. гос. ун-та. Экономика. 2012. № 3. С. 86-94.
Федорович Т.В. Раскрытие информации о связанных сторонах в финансовой отчетности организаций - участниц корпорации // Экономика железных дорог. 2007. № 2. С. 39.
Федорович Т.В., Дрожжина И.В. Проблемы формирования информации о финансовых результатах деятельности холдинга // Международный бухгалтерский учет. 2013. № 23. С. 1826.
Федорович Т. В. Анализ консолидированной отчетности транспортной корпорации // Экономика железных дорог. 2009. № 2. С. 59-72.
Лапидус Б.М. Аутсорсинг как одно из приоритетных направлений в реформировании и повышении эффективности Российских железных дорог. Деятельность тендерной комиссии ОАО «РЖД» // Железнодорожный транспорт. 2006. № 2. С. 40-44.
Федорович В.О., Кубрак Н.А. Экономическая необходимость технологического аутсорсинга // Экономика железных дорог. 2014. № 11. С. 46-57.
Федорович В.О., Конципко Н.В., Кубрак Н.А. Современные направления развития рынка железнодорожных грузовых перевозок в РФ // Экономика железных дорог. 2015. № 6. С. 65-78.
Целько А.В. На основе консолидации вагонных парков // Железнодорожный транспорт. 2012. № 12. С.17-21.
Федорович В.О., Конципко Н.В., Кубрак Н.А. Современное состояние рынка грузовых железнодорожных перевозок в России: новые формы управления // Современные технологии управления. 2015. № 10(58). С. 35-43.
Федорович В.О., Кубрак Н.А. Централизация управления порожним подвижным составом для грузовых перевозок на базе технологического аутсорсинга // Железнодорожный транспорт. 2015. № 7. С. 35-38.
Мачерет Д.Л., Чернигина И.Л. Экономические проблемы грузовых железнодорожных перевозок. М.: МЦФЭР, 2004. 240 с.
Пехтерев Ф.С. Об основных положениях Генеральной схемы развития сети железных дорог ОАО «РЖД» на период до 2020 года // Железнодорожный транспорт. 2012. № 5. С. 4-9.
Лемешко В.Г. В интересах всех участников транспортного рынка // Железнодорожный транспорт. 2011. № 8. С. 5-10.
Кужель А.А. О ходе разработки эффективной технологии управления вагонными парками в условиях множественности операторов подвижного состава // II бюл. Объединенного ученого совета ОАО «РЖД». 2012. № 4. С. 2-7.
 Economic efficiency of freight transport: modern methods of management of empty private cars (on the example of JSC «Federal Freight») | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 2 (34). DOI:  10.17223/19988648/34/20

Economic efficiency of freight transport: modern methods of management of empty private cars (on the example of JSC «Federal Freight») | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2016. № 2 (34). DOI: 10.17223/19988648/34/20

Download full-text version
Counter downloads: 1849