Strategic development of cooperative process in the modern Economy
Nowadays, strategic planning tends to the tendencies of innovation cases and projects. The core of modern organizational innovation is cooperation. In our opinion, co-op is the core of modern organizational innovation. Cooperative processes in strategic planning should not be ruled out or underestimated, because they now form the new possibilities in innovation environment for the organization. There are many management approaches: structural, functional, process, project, system and others. Certainly, there is a certain demand for strategic approach. Strategy formation is a necessary rule; any business is directed towards growth and that is why we are talking about the interaction as the essence of development. Creating an organization is a laborious process. And it is very important to choose the right angle, the point of view of the future project. Co-operative approach is a long-term strategy. It focuses on the cooperation of the entire market. In this article we consider the possibilities of cooperation and the role of cooperative processes in the development of a modern economy.
Keywords
кооперационный процесс,
кооперация,
потребитель,
создание продукта,
организационные инновации,
экономика потребления,
стратегия взаимодействия,
cooperative process,
cooperation,
consumer,
product creation,
organizational innovation,
economy of consumption,
interaction strategyAuthors
Trofimov Roman V. | Siberian Federal University | trofinet@ya.ru |
Ferova Irina S. | Siberian Federal University | Iferova@yandex.ru |
Всего: 2
References
Гантер Б., Фернхам А. Типы потребителей: введение в психографику. СПб.: Питер, 2001. 304 с.
Голубков Е.П. Инновационный маркетинг как инструмент перевода экономики России на новый путь развития // Маркетинг в России и за рубежом. 2010. № 1. С. 18-29.
Зоркая Н. Современная молодежь: к проблеме «дефектной» социализации // Вестн. общественного мнения: данные, анализ, дискуссии. 2008. № 4. С. 8-23.
Коджаспирова Г.М. Педагогический словарь: Для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г.М. Коджаспирова, А.Ю Коджаспиров. М.: Издательский центр «Академия», 2001. 66 с.
Трофимов Р.В. Особенности оценки эффекта кооперационного развития предприятий малого и среднего бизнеса // Крымский экономический вестник. Симферополь. Республика Крым, 2014. № 6. 19 с.
Радаев В.В. Эволюция организационных форм в условиях растущего рынка (на примере Р 15 российской розничной торговли): препринт WP4 / 2006/06. М.: ГУ ВШЭ, 2006. 60 с.
Межов С.И. Инвестиционные стратегии и оценка их эффективности / С.И. Межов, О.М. Нежинский // Проблемы теории и практики управления. 2013. № 5. С. 101-106.
Межов И.С. Кто станет локомотивом инноваций - государство или корпорации? / И.С. Межов, С.И. Межов // ЭКО. 2011. № 1 (439). С. 72-82.
Прахалад К.К. Кришнан М.С. Пространство бизнес-инноваций: Создание ценности совместно с потребителем: пер. с англ. М.: Альпина Паблишер (Серия «Сколково»): Юрайт, 2011. 258 с.
Самарбаева Н.К. Потребительское поведение городской молодежи: социально-психологический анализ // Вестн. Башкир. ун-та. 2010. Т. 15, № 2. С. 511-516.
Щербаков А.И. Инфобизнес как виртуальный фактор экономического роста // Вестн. КемГУ. 2011. № 3 (47). С. 263-266.
Минакир П.А., Демьяненко А.Н. Очерки по пространственной экономике / отв. ред. В.М. Полтерович; Рос. акад. наук, Дальневост. отд-ние, Ин-т экон. исследований. Хабаровск: ИЭИ ДВО РАН, 2014. 272 с.
Сайт образовательного портала «Экономика. Социология. Менеджмент». [Электронный ресурс]. URL: http://ecsocman.hse.ru/data/291/971/1219/2002_n3_p22-43.pdf (дата обращения: 02.12.2015).
Сайт Высшей школы экономики [Электронный ресурс]. URL: http://www.hse.ru/data/2010/05/26/1216923632/управление%20поведением%20потребителей.pdf (дата обращения: 02.12.2015).
Сайт Минпромторга РФ [Электронный ресурс]. URL: http://minpromtorg.gov.ru (дата обращения: 10.11.2015).