Application of ratings in the advertising industry | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19988648/45/18

Application of ratings in the advertising industry

The main purpose of this article is to consider the possibility of assessing the competitiveness of firms using ratings. Ratings have been used for a long time and successfully to assess a variety of phenomena, objects and processes. Ratings are also used in assessing the competitiveness of Armenia. The author sets the following tasks: to justify the need to use ratings to assess the competitiveness of firms; to consider the main types of ratings used to assess the RA; to offer a simple and understandable method of calculating the competitiveness of RA (based on the desirability function). Hypothesis-the author suggests that the use of the desirability function in assessing the competitiveness of the RA will provide a simple and effective method that can be used in practice in calculating the rating of the RA. Research tools: questionnaires, statistical methods of information processing, optimization using the Harrington desirability function. Conclusions about the work done: all the planned tasks were successfully solved, the hypothesis was successfully confirmed. A method was proposed that, through the calculation of the integral rating, can facilitate the choice of RA for customers.

Download file
Counter downloads: 127

Keywords

конкуренция, конкурентоспособность, рейтинг, шкала интервалов, функция желательности, функция Харрингтона, нормирование, рекламные агентства, competition, competitiveness, rating, scale intervals, a function of the desirability, function Harrington, valuation, advertising Agency

Authors

NameOrganizationE-mail
Katernyuk A.V.Far Eastern Federal Universityakmedia4@mail.ru
Всего: 1

References

Федеральный закон от 13.03.2006 № 38-ФЗ «О рекламе».
Федеральный закон от 25.07.2006 № 135-ФЗ «О защите конкуренции».
Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. М. : БИНОМ, 2014. 320 с.
Евстафьев В.А. Организация и практика работы рекламного агентства. М. : Дашков и Ко, 2016. 512 c.
Okumura Y. Free Trade Networks on Non-tariff Barriers // Journal of Industry Competition and Trade. 2015. № 15 (3). Р. 223-238.
Schmidt S., Eisend M. Advertising repetition: A meta-analysis on effective frequency in advertising // Journal of Advertising. 2015. № 44 (4). Р. 415-428.
Пушкарева А. Подводные грабли при выборе рекламного агентства: URL: https://www.sostav.ru/articles/2002/12/02/rec311002/ (дата обращения: 05.02.2019).
Викторов Н.Н. Выбор рекламного агентства полного цикла г. Санкт-Петербург. URL: https://www.ronl.ru/stati/marketing/265528/ (дата обращения: 05.02.2019).
Алексеев С.Р. Выбор рекламного агентства. URL: https://adindustry.ru/doc/1151 (дата обращения: 05.02.2019).
Волгина Н.Н. Как выбрать рекламное агентство? 8 критериев, определяющих профессионалов. URL: https://mediasp.ru/kak-vybrat-reklamnoe-agentstvo/ (дата обращения: 05.02.2019).
Ковтун И.П. Как выбрать рекламное агентство. URL: http://prodawez.ru/ reclama/reklamnie-agentstva/kak-vybrat-reklamnoe-agentstvo.html (дата обращения: 05.02.2019).
Семиглазов А.М. Математическое моделирование рекламной кампании. URL: http://old.tusur.ru/filearchive/reports-magazine/2010-2-1/342.pdf (дата обращения: 05.02.2019).
Великанова Т.В., Толстоногов А.А. Применение экономико-математических моделей для оптимизации коммуникационной политики предприятия. URL: https://nauko-vedenie.ru/PDF/73EVN216.pdf (дата обращения: 05.02.2019).
Черноног В.С. Математическая модель маркетинговой кампании, использующей несколько коммуникационных каналов // Молодой ученый. 2015. № 13. С. 54-59. URL: https://moluch.ru/archive/93/20579/ (дата обращения: 05.02.2019).
Карабанова И.С. Построение математической модели оценки экономической эффективности рекламной кампании. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/postroenie-matematicheskoy-modeli-otsenki-ekonomicheskoy-effektivnosti-reklamnoy-kampanii (дата обращения: 05.02.2019).
Сатина Г.Н. Модель оптимизации рекламной кампании. URL: https://math.se-mestr.ru/simplex/advertising-campaign.php (дата обращения: 05.02.2019).
Уткин П.В. Медиаизмерения 2018: кто и как собирает данные о телесмотрении в России. URL: http://www.telesputnik.ru/materials/tsifrovoe-televidenie/article/mediaizme-reniya-v-rossii-2018/ (дата обращения: 05.02.2019).
Говоров С.А. Исследователи измерили сами себя. URL: https://www.r-trends.ru/news/news_1173.html (дата обращения: 05.02.2019).
 Application of ratings in the advertising industry | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI:  10.17223/19988648/45/18

Application of ratings in the advertising industry | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2019. № 45. DOI: 10.17223/19988648/45/18

Download full-text version
Counter downloads: 1530