Competitive Advantages and Core Competences as the Basis of а Product Quality in Modern Society | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2011. № 1 (13).

Competitive Advantages and Core Competences as the Basis of а Product Quality in Modern Society

This article discusses the concept of acompetitive capacity as a result of existence of different kinds of competitive advantages; competitiveadvantages and their interconnection with the core competences of a company are considered. Theinfluence of the given categories on the quality of products is defined.

Download file
Counter downloads: 284

Keywords

конкурентоспособность, конкурентное преимущество, конкурентное преимущество высокого порядка, ключевая компетенция, competitive capacity, competitive advantage, differentiation advantage, core competence

Authors

NameOrganizationE-mail
Zenina Erica E.Tomsk State Universityzenina-ee@mail.ru
Всего: 1

References

Шершнева Е.Г. Современная парадигма управления конкурентными преимуществами предприятия в условиях глобализации экономики // Вестник УГТУ-УПИ. 2006. № 9 (80). С. 50- 57.
Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. М.: ОАО «Типография «НОВОСТИ», 2000. 256 с.
Современный экономический словарь [Электронный ресурс]. URL: www.//yandex.ru/
Сепиашвили Д.С. Нам умные тоже нужны // Российское предпринимательство. 2006. № 9. С. 63-65.
Ефремов В.С., Ханыков И.А. Ключевая компетенция организации как объект стратегического анализа // Менеджмент в России и за рубежом. 2002. № 2. С. 25-29.
 Competitive Advantages and Core Competences as the Basis of а Product Quality in Modern Society | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2011. № 1 (13).

Competitive Advantages and Core Competences as the Basis of а Product Quality in Modern Society | Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Ekonomika – Tomsk State University Journal of Economics. 2011. № 1 (13).

Download file