Competitive Advantages and Core Competences as the Basis of а Product Quality in Modern Society
This article discusses the concept of acompetitive capacity as a result of existence of different kinds of competitive advantages; competitiveadvantages and their interconnection with the core competences of a company are considered. Theinfluence of the given categories on the quality of products is defined.
Download file
Counter downloads: 284
Keywords
конкурентоспособность, конкурентное преимущество, конкурентное преимущество высокого порядка, ключевая компетенция, competitive capacity, competitive advantage, differentiation advantage, core competenceAuthors
Name | Organization | |
Zenina Erica E. | Tomsk State University | zenina-ee@mail.ru |
References
Шершнева Е.Г. Современная парадигма управления конкурентными преимуществами предприятия в условиях глобализации экономики // Вестник УГТУ-УПИ. 2006. № 9 (80). С. 50- 57.
Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. М.: ОАО «Типография «НОВОСТИ», 2000. 256 с.
Современный экономический словарь [Электронный ресурс]. URL: www.//yandex.ru/
Сепиашвили Д.С. Нам умные тоже нужны // Российское предпринимательство. 2006. № 9. С. 63-65.
Ефремов В.С., Ханыков И.А. Ключевая компетенция организации как объект стратегического анализа // Менеджмент в России и за рубежом. 2002. № 2. С. 25-29.
