Interaction of a science, formation and business as a basis of formation of theinnovative environment in Russia
The system ofthe higher vocational training plays an important role for innovative economy in the sense that thissphere of economic life forms «a personnel skeleton» new economy. Owing to it, creation of the innovativeenvironment causes considerable changes in the vocational training system, directed on improvementof quality of given educational services, formations of various forms of retraining and improvementof professional skill, also development not only practical, but also research компетенцийthe graduates, capable to create innovative products. In Russia the basis for formation of the innovativeenvironment is put only. Sharply costs necessity to develop mutual integration of formation with ascience and business as through cooperation there will be an effective exchange of knowledge, technologiesand innovative workings out, and also an embodiment of ideas to real products.
Keywords
инновационный процесс,
система высшего профессионального образования,
взаимная интеграция,
innovative process,
system of the higher vocational training,
mutual integrationAuthors
Kallas Maria S. | National Research Tomsk State University | mkallas@mail.ru |
Всего: 1
References
Бутакова М.М., Соколова О.Н. Адаптация системы высшего профессионального образования к инновационному развитию региона // Экономика и управление. 2007. № 4. С. 68-71.
Волков А.Е., Кузьминов Я.И., Реморенко И.М. и др. Российское образование - 2020: модель образования для инновационной экономики [Электронный ресурс]. URL: http:// www.hse.ru/data/017/785/1228/education-2020-quest.pdf., С. 32-64. Электрон. версия печат. пу
Стратегия развития науки и инноваций в Российской Федерации на период до 2015 года [Электронный ресурс] / Министерство образования и науки Российской Федерации: официальный сайт. Электрон. текст. Данные. URL: http://mon.gov.ru/work/nti/dok/ (дата обращени
Рыгалин Д.Б., Зайченко С.Е., Микитась А.В. и др. Место инновационного университета в новой экономической системе, основанной на знаниях // Инновации. 2006. № 7. С. 48-54.
Власов В.А., Дмитриенко В.П., Клименов и др. Роль университета в формировании реальной инновационной системы на примере Томского политехнического университета // Инновации. 2006. № 8. С. 36-40.
Алтайцев А.М. Образовательная политика в области интеграции высшего образования в национальную инновационную систему [Электронный ресурс] / Центр проблем развития образования: Сайт Белорусского государственного университета. Аналитический обзор, № 13. Эле
Титов А.Г., Богданова М.В. Университет - базовый элемент инновационного потенциала развития региональной экономики // Вестник Брян. гос. ун-та. 2009. № 3 С. 25-32.
Калинин В.Ф., Иванова С.А., Ермолаев А.Е. Вузы и НИИ как инфраструктура перехода к инновационной экономике // Вестник ТГТУ. 2007. Т. 13, № 1Б. С. 275-284.
Вишневский В., Дементьев В. Инновации, институты и эволюция // Вопросы экономики. 2010. № 9. С. 41-62.
Наука, образование, бизнес: вектор взаимодействия в современном обществе / Под ред. И.Д. Демидовой, В.Н. Мининой, М.В. Рубцовой. СПб.: Скифия-принт, 2008. 288 с.
Наука и инновации // Федеральная служба государственной статистики Росстат: официальный сайт [Электронный ресурс]. Электрон. данные. URL: http://www. gks.ru/ wps/ wcm/ connect/rosstat/rosstatsite/main/enterprise/science/# (дата обращения: 14.06.2011).