Methodological aspect of clusters forming and identification in regionaleconomics
The article analyses todays approaches of peculiaritiesof clusters forming in market economics. The author shows, the main ways of clusters formingdescribed in the works of Russian and foreign authors.
Download file
Counter downloads: 215
Keywords
кластер, формирование, факторные различия, идентификация, баланс, рыночная экономика, cluster, forming, factor differences, identification, balance, market economicsAuthors
Name | Organization | |
Sizov Valerie V. | Tomsk State Pedagogical University | svvsizov@yandex.ru |
References
Белякова Г.Я., Мельман И.В. Кластер как форма организации промышленного производства // Вестник СибГТУ. Красноярск, 2005. №1.
Нелюбова Н.Н. Кластеризация как инструмент повышения конкурентоспособности в инновационной стратегии региона // Региональная экономика. 2007. №10.
Ферова И.С. Промышленные кластеры как основа роста конкурентоспособности экономики // Сб. материалов Международной науч.-практ. конф. Пенза: Пензенский гос. ун-т, 2003.
Mattew G. Clusters and international trade // Euromarket. 2003. №7.
OECD-DATAR World Congress on Local Clusters. Paris: OECD, 2000.
Gordon I.R. McCann P. Industrial Clusters: Complexes, Agglomeration andor Social Networks? // Urban Studies. 2000. № 37.
Enright M. Geographic Concentration and Industrial Organization. Cambridge: MA, 1990.
Fese E., Sweeney S. Spatially binding linkages in manufacturing product chains, forthcoming in Global Competition and Local Networks. New York: Ashgate, 2002.
Feser E., Bergman E. National industry cluster templates: A framework for applied regional cluster analysis // Regional Studies. 2000. №34.
Krugman P. Geography and Trade. Cambridge: MIT Press, 1991.
