Case-study as interactive method in education economicsstudents in the discipline «Human resource management»
The use of interactive forms and methods in education can not only enhance the knowledgeand skills of students, but also reveal their new opportunities to develop different skills, which isa prerequisite for improving competencies. Use in preparing students of economic faculty of the interactivemethod as a case - study is the most effective, as it allows to shape such key professional competenciesof managers in learning how to communicate, leadership, ability to analyze in a short time alarge amount of disordered information, make decisions under stress and insufficient information.This article discusses the nature and role of case-study method in education of students of economicfaculty. Different types, types of cases, we consider the development of technology cases andthe technique of applying the method of case-study in the discipline «Human resource management».
Keywords
кейс-стади,
интерактивное обучение,
студенты,
образование,
знания,
умения,
навыки,
метод,
case- study,
interactive learning,
students,
education,
knowledge,
skills,
methodAuthors
Bagirova Irada Kh. | National Research Tomsk State University | bagirovairada@mail.ru |
Buryhin Boris S. | National Research Tomsk State University | |
Всего: 2
References
Пугачев В.П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом: Учебник для студентов вузов. М.: Аспект Пресс, 2001. 285 с. (Серия «Управление персоналом»).
Чем «кейс» отличается от чемоданчика [Электронный ресурс]. URL: http://www. impression. ru/Russia/articles/Russia_4579.html (дата обращения: 08.03.2011).
Метод изучения ситуаций (case study) в образовании: его история и применение [Электронный ресурс]. URL: http://www.elitarium.ru (дата обращения: 08.03.2011).
Кейс-стади в образовании: Сборник материалов для создателей кейсов с электронным сопровождением / Под ред. И. Кузнецовой. М., 2007.
Метод кейсов [Электронный ресурс]. URL: http: // ru.Wikipedia.org./wiki/ Ernst_&_Young (дата обращения: 01.03.2011).
Юлдашев З., Бобохужаев Ш. Инновационные методы обучения: Особенности кейс-стади метода обучения и пути его практического использования. Ташкент: IQTISOD-MOLIYA, 2006.
Петренко С. Сколько времени нужно уделять разбору кейсов [Электронный ресурс]. URL: http://mcstudy.blogspot.com/2009/08/blog-post_3073.html (дата обращения: 08.03.2011).
Смолянинова О.Г. Дидактические возможности метода case-study в обучении студентов. [Электронный ресурс]. URL: http: //www.lan.krasu.ru/studies/authors/smolyaninova/case-study/ articles/didactic/didactic.html (дата обращения: 08.03.2011).
Долгоруков А. Метод case-study как современная технология профессионально- ориентированного обучения [Электронный ресурс]. URL: http://www.vshu.ru/ lections. php?tab_id= 3&a=info&id=2600 (дата обращения: 08.03.2011).
Понятие «бизнес-кейсов» и методика их решения [Электронный ресурс]. URL: http://www.trainings.ru/library/exclusive/?id=6812 (дата обращения: 08.03.2011).
Панфилова А.П., Громова Л.А., Богачек И.А., Абчук В.А. Основы менеджмента. Полное руководство по кейс-технологиям / Под ред. В.П. Соломина. СПб.: Питер, 2004. 240 с.
Интерактивные методы обучения в образовательных учреждениях высшего профессионального образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.academjust.ryazantelecom.ru/ service/omumr/material_int_form.html (дата обращения: 08.03.2011).